کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) عنبرآباد برترین فهمای شهرستانی در رواق نور 

کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) عنبرآباد برترین فهمای شهرستانی در رواق نور 

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰
کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از کانون های فهمای جنوب کرمان است که در دومین رویداد ملی فهما توانست بیش از ۹ هزار امتیاز کسب کند و حائز رتبه اول رواق نور در بین کانون های فهمای شهرستان عنبرآباد شود.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: رویداد ملی فهما یا همان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران از سال ۱۳۹۸ در سطح کانوهای فهما راه اندازی شد.


این رویداد ملی در زیست بوم مجازی بچه های مسجد فرصتی را برای ظهور و بروز استعدادهای اعضای کانون ها فراهم کرد علاوه بر این در ذیل این رویداد تبادل تجربیات بین بچه های مسجد، انعکاس فعالیت های آنها و نیز زمینه رقابتی سالم فراهم شد.


یکی دیگر از اهداف رویداد ملی فهما شناسایی برترین کانون و معرفی آن به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران است و که البته در کنار این اقدام براساس ارزیابی فعالیت های کانون های فهما در زیست بوم مجازی بچه های مسجد، کانون های برتر نیز انتخاب شده و تجلیل می شوند.


تجربه خوب اولین رویداد ملی فهما موجب شد تا دومین و سومین رویداد نیز در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در زیست بوم مجازی بچه های مسجد راه اندازی شود.


سومین رویداد ملی فهما در سه شبستان هنر، فرهنگ و نوآوری تعریف شده است و همچون دومین رویداد ملی دارای ۱۲ رواق است که بچه های مسجد می بایست فعالیت های این رواق ها را دنبال کرده و در سامانه بچه های مسجد انعکاس دهند.


در جنوب کرمان نیز کانون های فهما علی رغم مشکلاتی همچون عدم دسترسی آسان به اینترنت اما سعی کردند پا به پای سایر بچه های مسجد در سراسر کشور در این رویدادها شرکت کنند.


کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از کانون های فهمای جنوب کرمان است که در دومین رویداد ملی فهما توانست بیش از ۹ هزار امتیاز کسب کند و حائز رتبه اول رواق نور در بین کانون های فهمای شهرستان عنبرآباد شود.


این کانون فهما در روستای سعد آباد گسترش یکی از مناطق محروم عنبرآباد قرار دارد که سال ۱۳۹۴ تحت نظارت ستاد هماهنگی کانون های فهمای جنوب کرمان تاسیس شده است.


کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) از ابتدای شروع بکار فعالیت های قرآنی را در صدر برنامه های فرهنگی و هنری قرار داد و بر همین اساس در سومین رویداد ملی فهما توانست رتبه اول رواق نور در سطح شهرستان عنبرآباد را کسب کند.


بنا بر این گزارش در ادامه با هدف آشنایی بیشتر با کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) گفت و گوی خبرگزاری شبستان را با این مدیر کانون فهما می خوانید؛


«رضا سرحدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از مهترین و اصلی ترین فعالیت های کانون در راستای ترویج معارف قرآن کریم، برگزاری دوره های آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ است.


مدیر کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) عنبرآباد افزود: با برگزاری این دوره های آموزشی تعلیم قرآن کریم اکنون از بین اعضای کانون ۲ نفر حافظ کل قرآن کریم داریم و علاوه بر این نیز ۶۰ درصد اعضای کانون حافظ یک جزء قرآن کریم هستند.


 وی ابراز کرد: طرح تلاوت نور نیز هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با تلاوت یک صفحه از کلام الله مجید همراه با تفسیر برگزار می‌شود.


سرحدی یکی از رویکردهای کانون در سال جدید را راه اندازی مهد قرآنی، برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم نیاز به چندین مربی قرآنی داریم بنابراین تصمیم داریم از ظرفیت بچه های مسجد برای راه اندازی مهد قرآنی استفاده کنیم.


مدیر کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) عنبرآباد اضافه کرد: در این راستا از طریق رایزنی با موسسه قرآنی فاطمه (س) قناتغستان ماهان زمینه ای فراهم شده تا تعداد ۷ نفر از اعضای کانون در دوره آموزش مربیگری قرآن کریم شرکت کنند.


وی هدف از راه اندازی مهد قرآنی کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) را تربیت کودکان مطابق با آموزه های قرآن کریم برشمرد.


سرحدی یادآور شد: در اولین رویداد ملی فهما علی رغم محدودیت ها و محرومیت ها، کانون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ امتیاز کسب کرد و در دومین رویداد ملی با تلاشی مضاعف موفق به کسب ۹ هزار و ۲۵۰ امتیاز شد.


مدیر کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) عنبرآباد عنوان کرد: از آنجایی که محوریت فعالیت های کانون در زمینه قرآنی است بنابراین در دومین رویداد ملی با ثبت فعالیت های قرآنی، کانون موفق به کسب رتبه اول شهرستانی در رواق نور شد.


وی اظهار کرد: البته در رویدادهای گذشته در رواق های کتاب و همدلی و هنر نیز شرکت کرده و امتیاز کسب کردیم.
 

سرحدی ظهار کرد: طرح صحیفه خوانی یکی دیگر از برنامه های کانون است که به منظور آشنایی اعضای کانون با معارف این کتاب ارزشمند و نیز انس با آن برگزار می‌شود.


مدیر کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) عنبرآباد ادامه داد: یکی از برنامه های امسال این کانون ذیل سومین رویداد ملی فهما، طرح نهج البلاغه خوانی است که با محوریت امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.


وی ابراز کرد: در حوزه فعالیت های هنری نیز تاکنون گروه های سرود و نمایش با مشارکت بچه های مسجد عضو کانون راه اندازی شده که در برپایی بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی از ظرفیت آنها استفاده می شود.


سرحدی برگزاری دوره های سبک زندگی اسلامی را از دیگر برنامه های کانون فهمای امام خامنه ای (مدظله العالی) قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه برگزاری این دوره های آموزشی تاثیر بسزایی در زندگی خانواده ها داشته است.

پایان پیام/ 586